Keep calm!

Holnap reggel indul a repülő, kellően izgatott mindenki (kicsit túlságosan is)... pedig nincs mitől félni, sem elveszni, sem eltévedni nem fogunk! Akkor sem történik semmi, ha egy fésűt itthon hagyunk, bizonyára ott is lehet kapni!? Mivel holnap elég korán indul a repülő, ezért már a ma éjszakát Budapesten töltjük, hogy mégse hajnali 3-kor kelljen felkelni. Ergo a gépet sem fogjuk lekésni, így ezt üzenném minden kedves utazónak, aki már egy éve készül a nagy napra és mégis aggódni merészel:

Persze nem csak most lehet idegörlő a várakozás, lesz még néhány alkalom, amikor akár órákat is ácsorgunk!

• leszállás után még a repülőn ülve is eltöltünk valószínűleg fél-egy órát, mire a gép beérkezik a JFK 125 (!) kapuja közül a megfelelőhöz
  • kiszállás után következik a Bevándorlási Hivatal tisztje, a csomagfelvétel, a bőröndök keresése, majd a vámvizsgálat. Leírni is fárasztó, de sajnos csak ezek után léphetünk végre az USA területére. Mindez akár 1-2 óra is lehet

Ezek alapján a leszállás idejéhez nyugodt szívvel hozzáadhatunk jó másfél órát, amikor megadjuk a bérautó tervezett felvételének időpontját. Ha az érkezési reptérről már bérautóval szeretnénk továbbutazni, akkor a reptéri autókölcsönzőktől érdemes bérelni, és ugyanoda visszavinni.

Ha többet kell autóznunk egyik pontról a másikra - elvégre Amerikában hatalmas távolságok vannak - egy napra soha nem terveztünk 4-500 km-nél több autóutat.

A megérkezés utáni első szálláshely kiválasztása is attól függ, hogy a gép mikor érkezik a reptérre. Ha késő este, akkor érdemes a reptéren, vagy a reptér közvetlen közelében egy éjszakára szállást foglalni. Viszont ha a gép napközben korábban érkezik, még aznap bevállalhatunk pár km autózást, ezáltal olcsóbb szállásmegoldást is találhatunk. Mi ez utóbbit választottuk.

A szálláshelyeket is úgy terveztük, hogy azokon a helyeken vagy városokban, ahová egész napos programot szerveztünk, lehetőleg este vagy délután érkezünk, és két napra foglaltunk szállást, így egy teljes napunk lesz megtekinteni a helyi látnivalókat.
Az átutazós egyéjszakás szállásokat is célszerű valami látványosság, vagy város közelében foglalni. Nem igazán szerencsés valahol az autópálya közepén lévő, mindentől távol lévő motelban éjszakázni, azokat főként a helyi kamionosok használják éjszakázásra.

A mi körutazásunk érinti Kanadát is, ahol a határárlépésre ugyancsak legalább egy órát kell szánni. Bár magyar állampolgároknak Kanadába utazáskor sem kell vízum, mégsem túl gyakori egy magyar család autóval az USA-Kanada határon, a határrendészet gondosan kikérdez minden utazót az úticélról, tervekről.