To Do List 1.

(szállás, bérautó, közlekedés)

Sokakban felmerül a kérdés, hogy mennyibe fog mindez kerülni, és mire lehet szükség? Ezeket gyűjtöttük össze mindazoknak, akik hasonló utazásban törik a fejüket!

Amint letisztáztuk a nyaralás főbb állomásait, szállást és autót is kellett szerezni. Persze a legtöbb dolgot el lehet intézni helyben, spontán is, de az sok időt és energiát vehet el. Ha mindent előre lefoglalunk, biztosak lehetünk benne, hogy milyen szobában és környéken tudunk megszállni.

A szállásfoglalás bizonyult a legnehezebb feladatnak, ezért ezzel kezdeném. Már rövid keresgélés után is megállapítottuk, hogy minél közelebb van a szállás a városközponthoz, annál drágább. Viszont azt is figyelembe kell venni, hogy minél távolabb kerülünk a belvárostól, annál többe fog kerülni a beutazás és parkolás. A végösszeg hasonló lehet mindkét esetben.
Az amerikai szállások árait mindig nettó összegben hirdetik meg, erre kerül többféle adó, például az áfa (VAT), ami államonként változó, kb. 12-16%, és az idegenforgalmi adó plusz 2-4%-ot jelenthet. Mi az alábbi helyeken keresgéltünk és foglaltunk szállásokat:

6a00d8341c67ce53ef0134858753b8970c-500wi.jpg

Érdemes kalkulálni a reggelivel is, sok esetben lehetőség van étkezést igényelni.

Az autóbérlés ennél kicsit egyszerűbb, hiszen csak egy kocsira lesz szükségünk. Számos foglalási lehetőség létezik, levelezhetünk közvetlenül a szolgáltatóval, online közvetítőn keresztül is válogathatunk (Expedia, Orbitz, Kayak), vagy hazai utazási irodát is megkérhetünk, hogy intézzék ezt helyettünk.
Mi utóbbit választottuk, így előre forintban kifizettük a bérautót és a biztosításokat is. Azt ajánlom, legyen törés- (CDW), lopás- (TP) és felelősségbiztosítás (SLI) is a járműre, ezért nem árthat, ha kötünk ún. Excess Refund biztosítást.
Amit érdemes még megnézni, ha autót szeretnénk bérelni: Hertz, National, Alamo, Dollars! Ezek a legnépszerűbb cégek ebben az "iparágban", és messziről jött ember abban bízik, amit a legtöbben használnak.

Ha már itt tartunk, nézzük az üzemanyag árakat! A tervezett távolságokból tudtunk kalkulálni az üzemanyag kiadásainkkal. Mint majdnem minden, ezek az árak is változóak az Államokban. Jellemzően 2,40 - 2,90 USD/gallon áron vásárolhatunk, ez kb. 180-210 HUF/liternek felel meg! Nem is rossz, mi? Kanadában picit magasabb áron, 1 - 1,2 CAD/liter áron kapható a benzin, ami 224-260 HUF/liter.

nyc-traffic.jpg

Attól tartok nem az autóbérlés lesz a legnehezebb, hanem a vezetés és parkolóhely keresés New York vagy akár Boston irdatlan tömegében. Meglátjuk... de előre jelezném, hogy én biztos ami biztos, az anyósülésről fogom "csodálni" a forgalmat. :)

Ha már utazás témánál tartok, rátérek a metró, busz és egyéb helyi közlekedési megoldásokra. A busz és metrójegyek ára is városonként változó, de ezen nem lepődtünk meg, itthon is így működik ez. Átlagosan 2-3 USD/út díjjal számolhatunk, de érdemes lehet napijegyet váltani, ami 10-15 USD fejenként. Ha több napra szeretnénk bérletet venni, akkor a New York City heti metró és buszbérletért 29 dollárt kell fizetnünk. Az aktuális utazási díjakért mindig érdemes a város weboldalára ellátogatni.

Átnéztük a szállást, az autót és egyéb utazási költségeket. Vissza van még:

  • útlevél
  • nemzetközi jogosítvány
  • ESTA vízum
  • hitelkártya beszerzés
  • repülőjegy
  • reptéri transzfer
  • biztosítás, útlemondási biztosítás
  • étkezés
  • USA prepaid SIM kártya
  • fő látványosságok, belépőjegyek

A következő bejegyzésben ezek beszerzési idejét, költségeit és lehetőségeit mutatjuk be a tapasztalataink alapján!